BEVEREN

Beste Marktkramer

De markten die in hoofdzaak essentiële goederen aanbieden, kunnen volgens het nieuwe Ministerieel Besluit worden verdergezet. Om aan alle veiligheidsprotocollen te voldoen en de markt bovendien aantrekkelijk te houden, is er een nieuw marktplan opgemaakt. Onderaan vindt u het circulatieplan en een overzicht van de toegelaten marktkramers tijdens de dinsdagmarkt.Concreet kunnen alle voedingskramen, bloemenkramen en marktkramers die poetsgerief verkopen een standplaats innemen .Daarnaast zal de zone waarin we marktkramen opstellen, enkel de zone Peperstraat en Stationsstraat zijn.  Op de Grote Markt worden bijgevolg geen marktkramen toegelaten. Deze regeling zal van kracht blijven tot er een nieuwe versoepeling door de Nationale Veiligheidsraad wordt beslist. We zijn er ons van bewust dat dit geen leuk nieuws is voor marktkramers die uit de boot vallen. We zullen u nog verder informeren m.b.t. extra steunmaatregelen en hopen u zo snel als mogelijk terug te mogen ontvangen, zodra de overheid dit toelaat.

Maatregelen:

-          het maximum aantal bezoekers dat wordt toegelaten op een markt bedraagt 1 bezoeker per 1,5 lopende meter aan het kraam;

-          marktbezoekers zijn verplicht een mondmasker te dragen;

de marktkramers en hun personeel zijn tijdens het uitbaten van een kraam verplicht om de mond en de neus te bedekken met een masker, elk ander alternatief in stof of, wanneer dit niet mogelijk is omwille van medische redenen, met een gelaatsscherm;

-          marktkramers mogen geen voeding of dranken aanbieden voor consumptie ter plaatse;

-          bezoekers mogen op de markten geen voeding of dranken nuttigen;

-          er wordt een systeem ingevoerd om te controleren hoeveel klanten er op de markt aanwezig zijn;

-          er wordt een éénrichtingsverkeersplan opgesteld, met afzonderlijke toe- en uitgangen tot en van de markt;

er wordt individueel gewinkeld of met maximum één andere persoon van hetzelfde huishouden of waarmee men een duurzaam nauw contact onderhoudt en gedurende een periode van maximum 30 minuten;

-          alle toegangswegen van de markt worden bemand door een steward, die de veiligheidsprotocollen controleren.

De toiletwagen zal verplaatst worden naar de Boerenmarkt. (ten laatste op dinsdag 10/11)

Indien u nog vragen heeft, aarzel dan niet om mij te contacteren.

Met vriendelijke groeten

DRIES WEEKERS